2022 Honda e:NS1 elektrische SUV

2022 Honda e:NS1 elektrische SUV

Maak kennis met het elektrische voertuig van Honda's nieuwe serie e:NS1.

2022 Honda e:NS1 elektrische SUV met een actieradius van 300 mijl
De nieuwe Honda e:NS1 debuteert in het voorjaar van 2022 in China. Hij debuteert op de Honda e:NS1. Het bedrijf heeft al plannen bevestigd om de SUV, samen met negen elektrische voertuigen van het merk e:N1, in de komende vijf jaar wereldwijd te exporteren.


Als de auto dezelfde mechanische specificaties heeft als het Chinese model, zal hij een 68,8 kWh batterij, 201 hp motor en een maximale actieradius van 300 mijl hebben.

In de loop der jaren heeft Honda ons hints gegeven over hoe de e:NS1 eruit zou kunnen zien met de e:Concept SUV. Ook het silhouet van de e:NS1 is vergelijkbaar, met een concept-achtige vorm van de achterlichten over de hele breedte, zij het iets dikker dan voorheen. Zelfs de lichtmetalen wielen hebben hetzelfde meerspaaks design, maar teruggebracht tot een bescheidener 18-inch diameter.

 

 Naar verluidt zal hij het midden houden tussen de populaire SUV-serie, de Jazz Crosstar, en de nieuwe HR-V. De e-hatchback krijgt Honda's nieuwste Connect-systeem, met op het dashboard gemonteerde inch-schermen, smartphone-connectiviteit en over-the-air updates, als aanvulling op het infotainmentsysteem.

 2022 Honda NS1

Ondanks de gelijkenissen tussen de twee auto's suggereren deze nieuwe beelden echter dat Honda de digitale zijcamera's van de e niet naar de SUV zal brengen. Een reeks traditionele buitenspiegels zijn duidelijk zichtbaar op de beelden.

Deze nieuwe elektrische SUV zal deel uitmaken van de vernieuwde Honda line-up, die tegen 2022 volledig elektrisch zal zijn.

 

2022 Honda e:NS1
 Een lek van het Chinese patentbureau bevestigde dat het voertuig zal worden aangeboden met twee elektromotoren. 180 hp of 201hp. Het lek bevestigt ook dat de SUV een topsnelheid van 150 km/u zal hebben.

De extra afmetingen en het gewicht van de SUV dwongen Honda ertoe een grotere 68,8 kWh-batterij te installeren in vergelijking met de 35,5 kWh-eenheid van de e. Chinees marktmateriaal beweert dat dit voldoende is voor een maximale actieradius van 500 km, hoewel deze cijfers worden geregistreerd als onderdeel van het zachtere testprotocol van het land. De SUV met WLTP-homologatie zal naar verwachting echter een actieradius van ongeveer 480 km halen.

Net als bij de hatchback kan de batterij van de SUV met 50 kW snel standaardladen in ongeveer 30 minuten tot 80 procent worden opgeladen. Als de Honda eN1 thuis wordt aangesloten op een traditionele wandcontactdoos van 7 kW, duurt het iets meer dan negen uur om hem volledig op te laden.

Honda heeft ook details vrijgegeven over de veiligheidsuitrusting die voor de productie-SUV is gepland. De voltooide EV zal zijn uitgerust met een nieuw 360° bestuurdersassistentiesysteem, dat volgens het bedrijf  geavanceerde detectie-, voorspellings- en besluitvormingsmogelijkheden  biedt in vergelijking met de huidige opzet, en dat deze nieuwe crossover een hogere mate van autonomie geeft. 


Emily A.

Vorig NieuwsAston Martin DB6 klassieke elektrische auto
Volgende NieuwsDe beste 7 persoons familie auto's Citroën e-SpaceTourer/ Peugeot e-Traveller/ Opel Vivaro-e Tesla Model X / Mercedes Peugeot e-Rifter/ Citroën e-Berlingo/ Opel Combo-e Life en Nissan e-NV200 station wagon