De beste CR-V ooit is hier.

De beste CR-V ooit is hier.

De nieuwe Honda CR-V is officieel van de baan:

Honda CR-V heeft officieel zijn nieuwe zesde generatie model geïntroduceerd. Het model krijgt een opmerkelijke update van het exterieur en een vereenvoudiging van het interieur. Het brengt het ook naar het volgende niveau als een hybride aangedreven setup.

We zagen de opgefriste CR-V in mei, dankzij foto's van China's ministerie van Industrie en Informatietechnologie. Met de motorkap dicht onthullen dunnere koplampen veel meer van de omvang van de grille, terwijl de premium Sport en Sport Touring hybride modellen voorzien zijn van agressievere voor- en achterfaçades.

De nieuwe CR-V is 2,7 inch langer en bijna een halve inch breder dan zijn voorganger. De auto rijdt op een 1,6 inch langere wielbasis dan zijn voorganger en wordt gefactureerd als de grootste CR-V ooit. Achterpassagiers hebben nu meer beenruimte.


BINNEN:

De CR-V is voornamelijk geïnspireerd op de Civic en heeft standaard een 7" touchscreen in het midden van het instrumentenpaneel. Bij de duurdere modellen wordt het infotainmentscherm vergroot tot 9 inch. Grijze en zwarte stoffen bekleding wordt standaard aangeboden met leder. Honda heeft ook een belangrijke claim. Het merk claimt dat de middenconsole van de CR-V de meeste opbergruimte biedt van alle auto's in zijn klasse.


Technisch gezien wordt de nieuwe CR-V standaard geleverd met Honda Sensing in het bestuurdersassistentie- en veiligheidspakket, samen met Apple CarPlay en Android Auto ondersteuning. Het nieuwe model voegt een nieuwe groothoekcamera toe met een gezichtsveld van 90 graden en een radarsysteem met een gezichtsveld van 120 graden. Blind spot monitoring is standaard. Naast dit alles is het vermeldenswaard dat Honda's "Traffic Jam Assistant" met functies voor remmen bij lage snelheid en markeringsherkenning ook leverbaar is. Overigens: voor het eerst op de CR-V wordt het nieuwe model geleverd met een Hill Descent Control.

De Honda CR-V 2022 wordt aangeboden in vier uitrustingsniveaus. We behandelen eerst de EX en EX-L hardware. Beide zijn uitgerust met een turbogeblazen 1,5-liter viercilindermotor die in totaal 192 pk levert. Andere uitrustingsniveaus, de Sport en Sport Touring, zijn voorzien van een vernieuwde 2,0-liter viercilinder hybride aandrijflijn. Deze is meermaals geüpdatet en levert minder pk's dan het oude model, maar het totale koppel stijgt tot 335 Nm.

-
Honda zal de prijzen van de nieuwe CR-V op een later tijdstip bekendmaken. Het is de bedoeling dat de EX- en EX-L-modellen in de zomer in de verkoop gaan, terwijl de hybride Sport- en Sport Touring-modellen tegen het einde van het jaar in de verkoop gaan.

 

Emily A.

Vorig NieuwsRADAR; Volvo's nieuwe elektrische merk:
Volgende Nieuws2023 Hyundai Ioniq 6: