Over de nieuwe elektrische auto's van Hyundai:

Over de nieuwe elektrische auto's van Hyundai:

Hyundai versnelt zijn nieuwe elektrische auto's met zijn elektrificatie strategie. Tegen 2030 zien we wellicht gloednieuwe elektrische auto's.

Tegen 2030 kunt u elf gloednieuwe elektrische auto's van Hyundai verwachten. Het luxemerk Genesis krijgt in acht jaar tijd zes nieuwe elektrische modellen.

Hyundai Motor Company versnelt zijn elektrificatie plannen en scherpt zijn strategie voor de toekomst aan. Tegen 2030 investeert het bedrijf ongeveer 14,5 miljard in de verdere elektrificatie van zijn productgamma. Dit bedrag maakt deel uit van de mega-investering van meer dan 71 miljard euro die het concern tegen 2030 in de steigers zal zetten. Er zijn zeer stevige doelstellingen aan verbonden. Hyundai Motor Company wil in 2030 wereldwijd 7 procent van de verkochte elektrische auto's voor zijn rekening nemen. Het bedrijf wil tegen 2030 1,87 miljoen volledig elektrische auto's per jaar verkopen.

 Hyundai Genesis GV60

Hyundai Motor Company zal zulke ambitieuze doelen niet kunnen bereiken met het handjevol elektrische modellen dat het momenteel aanbiedt. Het automerk Hyundai zal tegen 2030 minstens elf nieuwe volledig elektrische auto's op de markt brengen. Drie daarvan zullen sedans zijn en zes zullen SUV's zijn. Hyundai zal ook een elektrische bedrijfswagen en een nieuw type auto introduceren.

 Hyundai Genesis GV60


Hyundai's luxemerk Genesis krijgt ook een paar EV's tegen 2030. Genesis komt binnenkort met een elektrische versie van de SUV GV70, en zijn rivaal in de 5-reeks, de G80, heeft al een EV-variant. Die komt ook naar Europa met de GV60. Genesis breidt zijn portfolio uit met zes nieuwe geëlektrificeerde modellen tegen 2030. Dit omvat vier SUV's en twee personenauto's, waaronder de GV70.


Hyundai Motor Group produceert zijn huidige elektrische auto's in Zuid-Korea en Tsjechië. Hyundai zal zijn EV's de komende jaren ook buiten deze landen, waaronder Indonesië, produceren. De Koreanen zijn, samen met verschillende partners, ook bezig met de ontwikkeling van solid-state batterijen. Daarnaast heeft Hyundai nieuwe modulaire batterij- en elektrotechnologie in ontwikkeling. Onder de naam Integrated Modular Architecture (IMA) ontstaat een modulair systeem voor elektromotoren en accupakketten. De IMA-architectuur moet geschikt zijn voor modellen in alle segmenten en de ontwikkelingskosten van elektrische auto's verder verlagen. 
 

Emily A.

Vorig Nieuws2023 BMW X6 bekeken:
Volgende NieuwsKia's 14 nieuwe elektrische auto's: