Zij besloten de testprocedure voor de AB- en PHEV-modellen te wijzigen:

Zij besloten de testprocedure voor de AB- en PHEV-modellen te wijzigen:

Op die manier is het gemakkelijk om de meest gevoelige verbruiksgegevens van de voertuigen te bereiken.

De Europese Unie blijft haar standpunt over PHEV-voertuigen wijzigen. Na kritiek uit verschillende delen van de Senaat, heeft de EU besloten om de testprocedure voor oplaadbare hybride modellen te wijzigen.

Volgens Reuters zal deze verschuiving in 2025 plaatsvinden. Volgens sommige deskundigen produceren PHEV-voertuigen vier keer meer uitstoot dan gewone voertuigen. Met de nieuwe testprocedure kunnen officiële metingen worden gedaan voor PHEV-modellen.

Na het Dieselgate-incident in 2015 kondigde de Europese Unie nieuwe procedures aan, waarbij werd gesteld dat het WLTP-systeem niet realistisch genoeg was. Een soortgelijke wijziging zal worden doorgevoerd voor het testproces van PHEV-modellen. De EU is van mening dat WLTP nog ver verwijderd is van echte gegevens.

De EU is niet de enige instelling die WLTP-tests problematisch vindt. De International Clean Transport Council (ICCT), gelieerd aan de nationale milieuagentschappen van de VS, heeft in haar onderzoek aangekondigd dat de WLTP-tests op PHEV-modellen geen realistische resultaten opleveren. De ICCT vergelijkt gegevens van 100.000 verschillende oplaadbare hybride modellen en komt tot de conclusie dat dit systeem vooral misleidend is wat de actieradius betreft.

Peter Mock, directeur van ICCT Europa. Elk jaar zien we dat de uitstoot daalt en dat is echt een grote prestatie. Maar het grootste probleem zijn de hybride modellen.  Dat brengt ons in verwarring,  zei hij. 

 

Emily A.

Vorig Nieuws2023 Chevrolet Blazer prijs en kenmerken:
Volgende Nieuws2022 Suzuki Balone opnieuw herzien: