Wat betreft de Nissan Juke Hybrid:

Wat betreft de Nissan Juke Hybrid:

Nissan komt terug met de nieuwe Juke Hybrid technologie.

Nissan komt met een hybride versie van de Juke. Deze Nissan Juke Hybrid heeft een aandrijflijn die doet denken aan de Renault Captur E-Tech Hybrid.

De Nissan Juke maakte kennis met elektrisch rijden in de vorm van de Juke Hybrid. In deze nieuwe versie van de Juke doet een 1.6 viercilinder motor zijn werk, samen met een elektromotor. Nissan geeft nog geen systeemvermogen, maar de benzinemotor levert 94 pk en 148 Nm, terwijl de elektromotor 49 pk en 205 Nm zal leveren. Een startgenerator van 15 kW is ook inbegrepen. Het systeemvermogen zal waarschijnlijk 140 pk bereiken, zoals we gewend zijn van de Renault Captur E-Tech Hybrid (en de Clio E-Tech Hybrid), waarmee de Nissan Juke Hybrid ongetwijfeld zijn technologie deelt.

Nissan Juke Hybrid

Net als de Renault Clio E-Tech Hybrid heeft de Juke Hybrid een 1,2 kWh accu om de tijdens het rijden geproduceerde energie op te slaan. Volgens Nissan kan hiermee tot 80 procent van de tijd elektrisch worden gereden in stedelijke gebieden, met enkele pauzes waarin de accu wordt opgeladen. Natuurlijk vermindert de elektrische ondersteuning ook het benzineverbruik. Volgens Nissan verbruikt de Juke Hybrid tot 40 procent minder in de stad en gemiddeld 20 procent minder dan de gewone 1.0 driecilinder Juke. Natuurlijk verlies je wat bagageruimte door de accu.

Nissan Juke Hybrid

De Juke Hybrid heeft een kofferbak van 354 liter, 68 liter minder dan normaal.
Naast een beter brandstofverbruik, zegt Nissan dat het doel is om met de Juke Hybrid een bijzondere rijervaring te creëren. Schakelen gaat via een automatische transmissie met vier versnellingen voor de brandstofmotor en twee versnellingen voor de elektromotor. Volgens Nissan zorgt onder meer een intelligent algoritme in de transmissie ervoor dat de overgang van elektrisch vermogen naar de benzinemotor zo soepel mogelijk verloopt.

Nissan Juke Hybrid

De Juke Hybrid rijdt altijd in de elektrische modus en als er voldoende elektriciteit in de accu zit, kun je volledig elektrisch rijden tot 55 km/h. Afhankelijk van de gekozen rijmodus kan er met verschillende sterktes regeneratief worden geremd. Zoals we al kennen van de Leaf, is het ook mogelijk om met e-Pedal te rijden. Je kunt dan een pedaal gebruiken voor zowel optrekken als afremmen.

Nissan Juke Hybrid

Er zijn ook innovaties. De Juke Hybrid heeft onder meer een beter afgedichte grille voor een betere aerodynamica, en ook de bumpers zijn licht aangepast voor een efficiëntere luchtstroom. Tot slot is er een licht gewijzigde dakspoiler aan de achterzijde, en krijgt de Juke Hybrid nieuwe 19-inch wielen die we al eerder op de volledig elektrische Nissan Ariya hebben gezien.

 

Emily A.

Vorig NieuwsTOGG Turks merk:
Volgende Nieuws2022 Kia EV6 elektrische auto: