Wat betreft de Cupra X2:

Wat betreft de Cupra X2:

De Cupra X2 heeft twee geheel nieuwe dubbels en twee nieuwe modellen aangekondigd.

Cupra viert zijn vierde verjaardag, en het submerk dat Seat verlaat viert dat met de presentatie van zijn toekomstgerichte strategie, die het de X2 noemt.

Vier jaar geleden had Volkswagen Group het sportieve label Cupra afgesplitst van Seat om er een apart merk van te maken. Aanvankelijk verkochten ze sportieve versies van auto's als de Cupra, Leon en Ateca met eerdere Seat-vlaggen, maar met de Formentor heeft het merk sinds 2020 ook een eigen model, dat je bij andere merken van de Volkswagen Group niet tegenkomt. Dan is er natuurlijk nog de Cupra's Born, versie van de Volkswagen ID3 met een geactualiseerd uiterlijk en een sportievere inslag, maar dat was allemaal niet genoeg voor de toekomst. Dit is waar Cupra's toekomstplan, de Cupra X2, in het spel komt.

Cupra X2

Met andere woorden, Cupra twee keer. Cupra wil zijn verkoopcijfers tegen 2022 verdubbelen ten opzichte van vorig jaar, maar dat is niet het enige dat verdubbeld moet worden. Het verkoopnetwerk moet verdubbelen, evenals het aantal Cupra-garages. Het Toekomstplan Cupra X2 gaat gepaard met de aankondiging van een aantal nieuwe modellen. Op zijn minst zegt het merk binnenkort twee nieuwe modellen aan te kondigen die rond 2025 in de showrooms moeten staan. Ook heeft Cupra twee nieuwe modellen die we nu al kennen. Immers, in 2024 lanceert Cupra de nu al bekende elektrische Tavascan, en een jaar later wordt een versie van deze elektrische Urban Rebel Concept verwacht die helemaal is afgezwakt. Die zal dan ook in de showrooms van Cupra staan.

Cupra X2

Cupra presenteert zich graag als een vlot en modern merk, dus het is geen verrassing dat het merk met de toekomstvisie van de Cupra X2 iets behoorlijk stoers in de aanbieding heeft. Het merk kondigde Meta Hype aan, een digitaal platform in de metaverse. De term metaverse wordt gebruikt om een soort virtuele tegenhanger van de concrete realiteit aan te duiden, met 3D-werelden waarin interactie een belangrijke rol speelt. Cupra wil mensen haar merk uitgebreid laten ervaren in virtuele werelden. CEO Wayne Griffiths zegt dat het merk virtuele ruimtes wil creëren waar kunstenaars en entertainmentbedrijven kunnen samenwerken en kunst en producten kunnen presenteren. Via NFT moeten mensen virtuele objecten kunnen bezitten die zo mogelijk in waarde zullen stijgen na verloop van tijd. Cupra spreekt onder meer over een Cupra-regio met verschillende virtuele locaties, stel je een 3D-wereld voor waar je de raceauto's van Cupra kunt ervaren. Onder de naam Cupra X2 Experience zegt men dat Cupra een nieuwe vorm van autoracen biedt waarbij je fysiek in een Cupra rijdt maar via Virtual Reality in een compleet andere realiteit wordt gepresenteerd. 
 

 

Emily A.

Vorig NieuwsScheepsbrand van de Volkswagen Groep:
Volgende NieuwsNieuwe Renault Austral prijs en kenmerken: