Over de nieuwe Aston Martin DBX 707

Over de nieuwe Aston Martin DBX 707

De nieuwe Aston Martin DBX 707 is de ultieme luxe en sportievere SUV.

De nieuwe DBX 707 is een aanzienlijk opgewaardeerde prestatieversie van de Aston Martin DBX. Hij wordt geleverd met een aanzienlijk opgewaardeerde prestatieversie van de DBX en een groot aantal mechanische upgrades die hem tot de krachtigste luxe-SUV van een main stream fabrikant maken.

De Bentley Bentayga S is de tweede aanwinst in de DBX-serie, gepositioneerd als een zeer krachtig en dynamisch verbeterd alternatief voor topconcurrenten als de Porsche Cayenne Turbo GT en de Range Rover Sport SVR.

Volgens Tobias Moers, CEO van Aston Martin, kan dit model uiteindelijk goed zijn voor 60% van de totale DBX-verkopen. Ik zie het grootste potentieel in de markt, zei hij, verwijzend naar een niet bij naam genoemde concurrent die een hoge jaarlijkse verkoop had en te comfortabel was voor DBX 707 kopers.
Belangrijkste van de veranderingen is de revisie van de Mercedes-AMG van de DBX. Deze wordt aangedreven door een van AMG afgeleide 4,0-liter V8-motor met dubbele turbo. Tot de belangrijkste aanpassingen behoren tuning op maat en de introductie van kogel turboladers.

2022 Aston Martin DBX 707


Deze vermogenstoename, in combinatie met sneller schakelen en het gebruik van een negen traps automaat met een beter reagerende natte koppeling, verkort de 0-100 km/u-tijd van de DBX 707 van 4,5 seconden tot 3,3 seconden. Daarmee overtreft de V12-aangedreven Aston Martin DBS grand tourer zijn broer.
Naast zijn superieure snelheid beloofde de 707 nog meer dynamiek dan de standaard DBX, dankzij een verbeterde luchtvering, een aangepaste stuurbekrachtiging, een versterkt sper differentieel en kool stof keramische remschijven.

2022 Aston Martin DBX 707

Vaak wordt deze klasse auto's gekenmerkt door een losgeslagen obsessie voor brute kracht, aldus Aston Martin engineering baas Drummond Jacoy. Met de DBX 707 wilden we enorme prestaties combineren met feilloze controle en precisie, gecombineerd met een kenmerkend sportief karakter dat fundamenteel is voor elk Aston Martin-model,  zei hij.
De verbeteringen aan het chassis beloven een soepeler bochten gedrag, een strakker beheer van de verticale bewegingen op oneffenheden en minder rol- en knik bewegingen bij het remmen en optrekken.

2022 Aston Martin DBX 707

Moers heeft gesuggereerd dat de DBX 707 nu het SUV rondere cord van de Porsche Cayenne Turbo GT op de Nurbürgring kan volgen met 7 minuten 38,9 seconden.

De standaard Pirelli 23in heeft een zeer goed weggedrag. We zitten niet ver achter dit record, maar we rijden wel op standaardbanden. Je kunt je dus wel voorstellen dat we een ambitie hebben, zei hij aan het eind van de dag.
Een op maat gemaakt designpakket scheidt de 707 van de standaard DBX. Een grotere grille met een nieuw tweedekker patroon is het meest in het oog springende verschil, maar er zijn ook vernieuwde lichtclusters, luchtinlaten en bumpers, zwarte sierdetails, een nieuwe spoiler en grotere viervoudige uitlaten.

Dit duidelijk sportieve designthema wordt voortgezet in het interieur, waar standaard Sport Plus-stoelen zijn gemonteerd en alle bedieningselementen zijn afgewerkt met donker chroom.
Speciaal voor de 707 werd een nieuw selectiepaneel voor de rijmodi ontworpen, waarmee de bestuurder met zijn vingertoppen de belangrijkste dynamische modi kan bedienen in plaats van door de submenu's op het touchscreen te moeten scrollen. 
 

Emily A.

Vorig Nieuws2022 DS3 Automobile crossback e-tense prijs en kenmerken:
Volgende NieuwsKorte informatie over de nieuwe Tesla Cyberturck: