Lamborghini Huracan Sterrato; In terrein ernst met V10:

Lamborghini Huracan Sterrato; In terrein ernst met V10:

Lamborghini; Porsche maakt een soortgelijk model met de 911 Dakar V10 shot.

Lamborghini neemt op bijzondere wijze afscheid van de verbrandingsmotor, zonder elektro-assistentie. Maak kennis met de Lamborghini Huracán Sterrato met bergschoenen, waarbij de Italianen scherp uithaalden naar de Porsche 911 Dakar.

Natuurlijk is de Lamborghini Huracán van nature al een auto waarin je niet volledig anoniem door het leven gaat. Je staat al in de schijnwerpers met de extra-gewelddadige Huracáns Tecnica en STO, maar nu is er een versie die zelfs de aandacht van sportieve topversies weet te trekken. Deze Lamborghini Huracán Sterrato is een versterkte en met dwarsliggers beladen Huracán voor plezier in het terrein.

Porsche introduceerde onlangs een beperkte, high-end versie van de 911 met de 911 Dakar, en nu heeft Lamborghini een soortgelijk model. Net als de 911 Dakar zal de nieuwe Lamborghini Huracán Sterrato in een relatief kleine oplage worden geproduceerd. Het zal zelfs minder zijn dan een 911 Dakar. Porsche zal 2.500 van de 911 Dakars produceren, terwijl Lamborghini slechts 1.499 Huracáns Sterrato zal produceren.

Lamborghını Huracan Sterrato

Off-road plezier kost snelheid:
Er is nog een overeenkomst tussen de Porsche 911 Dakar en de Huracán Sterrato. Net als de 911 Dakar heeft de Huracán Sterrato niet de krachtigste motor die in zijn zustermodellen uit de lagere klasse te vinden is. In feite heeft de Lamborghini Huracán Sterrato een 610 pk en 560 Nm sterke versie van de 5.2 V10, die ook wordt gebruikt in de achterwielaangedreven Huracáns Evo. Aan indrukwekkende prestaties zal het je echter niet ontbreken. De Huracán Sterrato accelereert in 3,4 seconden naar 100 km/u en accelereert in 9,8 seconden naar 200 km/u. Toch ligt de topsnelheid van de avonturier Huracán beduidend lager dan die van zijn broers en zussen. Hij haalt namelijk "slechts" 260 km/u, niet 310 km/u zoals de STO of zelfs 325 km/u zoals de Huracáns Evo. Koolstofkeramische remschijven gaan schuil achter 19-inch wielen met daaromheen run-flat-All Terrain banden van Bridgestone. Lamborghini heeft de rijmodi Strada en Sport aangepast aan het kenmerkende karakter van de Huracán Sterrato en heeft de auto zelfs een heuse Rally-modus gegeven.

De Lamborghini Huracán Sterrato is de productieversie van de gelijknamige conceptcar die Lamborghini in 2019 presenteerde. De wielkasten hebben grote zwarte plastic inzetstukken die de auto veel breder maken dan het origineel. Ook zien we extra zwart plastic op de bumpers en zaken als een extra set LED-lampen en dakdragers zijn ook van de partij. Lamborghini voegt aluminium skid plates toe aan de onderkant van de Huracán Sterrato en plaatst een ventilatieopening boven de achterklep; De veerwegen van de Sterrato zijn voor en achter respectievelijk 3 en 3,4 centimeter groter dan die van de Huracán, die zich alleen op asfalt thuis voelen. Het interieur is gevuld met exclusief alcantara, en als bestuurder zie je niet alleen de hoogtemeter, maar ook de geografische coördinaten en indicatoren die de hellingshoek en stuurhoeken aangeven.


De eerste exemplaren van de Lamborghini Huracán Sterrato rollen in februari van de productielijn in Sant'Agata Bolognese. Er is nog geen vanafprijs bekendgemaakt.

 

Emily A.

Vorig NieuwsDe Corvette heeft zijn eigen merk EV model binnen GM:
Volgende NieuwsOpel Astra is nu elektrisch: