Hyundai EV segment:

Hyundai EV segment:

Hyundai vergroot zijn marktaandeel in het EV-segment. Ook de verkoop van de Zuid-Koreaanse automaker in Europa is gestegen.

Hyundai is een stap dichter bij het bereiken van volledige koolstofneutraliteit tegen 2045. Door zijn gebruikers superieur rijplezier te bieden met zowel de comfortabele modellen die het produceert als de technologieën die het ontwikkelt, heeft Hyundai zijn aandeel in de taart van de verkoop van zijn emissievrije voertuigen vergroot. In de snelste reactie op de steeds toenemende vraag naar elektrische auto's verkocht Hyundai 74.661 voertuigen in de eerste twee maanden van 2022, een stijging van 102 procent ten opzichte van februari 2021.

Hyundai trekt ieders aandacht, vooral met de Kona Electric en Ioniq 5, en heeft hybride versies toegevoegd aan zijn sterke en groeiende modelportfolio. Hyundai vergrootte zijn marktaandeel tot 4,6 procent, een stijging van 28,8 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2021.

Hyundai overtrof niet alleen zijn eigen jaarlijkse verkoopprestaties, maar overtrof ook de trend in de sector.

In de eerste twee maanden van het jaar was het populairste Hyundai-model in Europa de Tucson, goed voor 29,3 procent van de verkopen. 21,4 procent van de verkoop kwam voor rekening van de Kona, de overige 11,1 procent voor het i20-model. Momenteel zijn Hyundai's vlaggenschip BEV-modellen in Europa goed voor 10,3 procent van de verkoop.

 

Emily A.

Vorig NieuwsMiljoen-dollar investering in Suzuki's fabriek in India:
Volgende Nieuws2022Fiat Panda Hybrid kenmerken en prijs: