Ferrari Sf90:

Ferrari Sf90:

Mansory besloot om de SF90 zelf aan te pakken.

Wie door zijn super car vrienden om zijn Ferrari SF90 wordt geminacht, kan bij Ferrari nog net niet terecht voor een extra intense XX-variant. Zo'n variant was er wel voor zijn voorganger, de Enzo, en ook de 599 en LaFerrari kregen een heftig XX-smaakje dat niet op de openbare weg werd toegelaten. Tuner Mansory nam het heft in eigen handen en opende de Mansory F9XX.

Ferrari Mansory

Een SF90 Stradale of Spider heeft normaal gesproken een 780 pk sterke 3.9 V8 gekoppeld aan een elektromotor. De plug-in hybride is goed voor 1.000 pk aan het eind van de streep, maar deze F9XX zit daar met 1.100 pk en 980 Nm net overheen. De wild gevleugelde reus kan zichzelf in 2,4 seconden naar 100 km/u voortstuwen. Zijn topsnelheid bedraagt niet minder dan 355 km/u. De 100 extra pk's maken de F9XX slechts marginaal sneller dan een SF90 die Ferrari voor je heeft. De fabrieks SF90 accelereert naar 100 km/u in 2,5 seconden. De topsnelheid bedraagt 340 km/u.


Visueel heeft Mansory niet ingeleverd. In plaats van twee centrale uitlaatpijpen heeft de F9XX vier uitlaatpijpen, en aan de achterkant van de SF90 Mansory is een massief koolstofvezel gedeelte met een geïntegreerde achterspoiler gebouwd. De vleugel, waaronder de 3.9 V8 schuilgaat, is voorzien van een gigantische carbon fiber luchthapper. Tenminste als je voor de F9XX Stradale gaat. De Spider variant moet het zonder dat visuele extraatje doen. De auto zit op custom 22-inch legeringen, en Mansory zou zichzelf verloochend hebben als hij het interieur niet een complete make-over had gegeven. We zien gele accenten en stapels leer in de kieren en gaten waarvan Ferrari niet wist dat ze bestonden.
Mansory heeft de prijs nog niet bekend gemaakt. Verwacht in ieder geval een prijs die gewone stervelingen slapeloze nachten zal bezorgen.

 

Emily A.

Vorig NieuwsVolkswagen ID.Buzz:
Volgende NieuwsPorsche Taycan Hockenheimring Edition prijs en kenmerken: