De nieuwe 2022 Hyundai Ioniq 6 wordt volgende week officieel onthuld:

De nieuwe 2022 Hyundai Ioniq 6 wordt volgende week officieel onthuld:

Hyundai introduceerde zijn tegenstrever, de Tesla Model 3.

De langverwachte Hyundai Ioniq 6 trekt binnen enkele dagen het doek op.

Hyundai heeft nog geen vaste releasedatum gegeven voor de elektrische Ioniq 6, het tweede Hyundai model dat gebruik maakt van de E-GMP modulaire skateboard architectuur. Maar hij zei dat hij later deze maand de exterieur- en interieurontwerpen van de nieuwe sedan zal laten zien. Een nieuwe officiële schets laat zien dat de Prophecy's stats in productie blijven met een aantal wijzigingen gericht op het verbeteren van bruikbaarheid en praktische bruikbaarheid.

In september meldde de Korean Economic Daily dat de lancering van de Ioniq 6 werd uitgesteld tot medio 2022 zodat de carrosserie met 20 mm kon worden verlengd, de bumpers en lichten opnieuw konden worden ontworpen en de batterij kon worden geüpgraded van 72,6 kWh naar 72,6. kWh. .

Hyundai Ioniq 6


De vermeende vertraagde lancering van de elektrische auto wordt ook toegeschreven aan een vertraagde revisie in de Asan-fabriek waar de auto wordt geproduceerd. Deze site bouwt momenteel de verbrandingsmotor van de Sonata sedan en moet opnieuw worden geïnstalleerd om auto's te maken op basis van het E-GMP platform.

Het prototype dat het laatst werd gezien had traditionelere koplampen en een steiler silhouet dan het concept, maar gaten in de camouflage onthullen een gepixeld achterlicht balk ontwerp vergelijkbaar met de Prophecy die debuteerde op de autoshow van München vorig jaar.

Technisch gezien zal de Ioniq 6 grotendeels identiek zijn aan de Hyundai Ioniq 5, waarmee hij de nieuwe E-GMP architectuur deelt. Dat betekent dat hij zal beschikken over 800V laadapparatuur en dat de sedan waarschijnlijk zal worden aangeboden met een keuze uit een- en tweemotorige aandrijflijnen.

Hyundai Ioniq 6

Een batterijcapaciteit van 77,4 kWh beperkt echter alleen het 73 kWh-pakket van de 5, waardoor de maximale actieradius van de sedan op iets meer dan 482 km komt te liggen, met de meer expliciete focus op aerodynamische efficiëntie van de 6.


De 77kWh batterij is al aanwezig in de Kia EV6 crossover van het zustermerk van het bedrijf, wat suggereert dat de Ioniq 6 qua technologie wellicht meer verwant is aan deze auto. Dat betekent dat de achter wie laan gedreven versie waarschijnlijk een 226 pk sterke motor zal gebruiken, terwijl de vierwielaangedreven auto's ofwel 321 pk zullen leveren of de 577 pk van de EV6 GT zullen evenaren.

 

Emily A.

Vorig NieuwsMaruti Suzuki pronkt met de nieuwe Brezza SUV:
Volgende NieuwsFord Kuga facelift gespot voor de lancering in 2023: