Brabus 900 Mercedes-AMG E63 S:

Brabus 900 Mercedes-AMG E63 S:

Brabus 900 met zijn ongelooflijke kracht, Mercedes-AMG E63's naam zegt het al.

Brabus had al wat plezier in de Mercedes-AMG E63 S, maar nu gaan ze nog een stapje verder. Het resultaat is een gigantisch beest met 900 pk dat Brabus toepasselijk een wolf in schaapskleren noemt.

De Mercedes-AMG E63 S heeft geen gebrek aan vermogen met de standaard 612 pk sterke 4,0-liter biturbo V8, maar Brabus heeft al onthuld dat het nog veel meer vermogen uit dat blok kan trekken. De Brabus 800-creatie had, je raadt het al, 800 pk om mee te spelen. Nu gaat Brabus nog een stapje verder met de 900 pk sterke Brabus 900 zoals de naam al doet vermoeden. De V8 is geperst tot 4,5 liter en er zijn nog twee speciaal door Brabus ontwikkelde turbo's bijgekomen.

Brabus Mercedes-AMG E63S

Uiteraard heeft Brabus de 'E net als voorheen volledig volgehangen met koolstofvezel sierdelen, maar het moet gezegd worden dat het voor zo'n krachtige auto relatief bescheiden blijft. Het 'wolf in schaapskleren'-verhaal klopt natuurlijk nog steeds. Je kunt er zeker van zijn dat de Brabus 900 voor verdwaasde blikken zal zorgen bij een stoplicht sprintje. Hij accelereert van 0 naar 100 km/u in slechts 2,8 seconden. De topsnelheid bedraagt niet minder dan 330 km/u. Ter vergelijking: de reguliere E 63 S heeft 3,4 seconden nodig voor deze sprint en haalt 300 km/u met het optionele AMG Driver's Package.

Brabus Mercedes-AMG E63S


Brabus heeft de 900 ook uitgerust met een aangepast uitlaatsysteem waarbij je de kleppen met een druk op de knop kunt openen om de V8 op volle kracht te laten brullen. Wie het liever wat beschaafder houdt, kan ook de "Back To Home"-modus inschakelen. Dan blijft het gebrul zo bescheiden mogelijk. Ondertussen kan de Brabus 900, die op speciale gitzwarte 21 inch legeringen staat, dankzij het instelbare veersysteem 20 mm lager bij de grond worden gezet. Dat ziet er volgens Brabus niet alleen "harder" uit, maar geeft de auto ook een scherper en sportiever rijgedrag.

 

Emily A.

Vorig NieuwsDe nieuwe Porsche 911:
Volgende NieuwsVolkswagen ID Buzz