BMW kan zijn producten in de nabije toekomst rechtstreeks aan de consument verkopen:

BMW kan zijn producten in de nabije toekomst rechtstreeks aan de consument verkopen:

BMW's CFO laat doorschemeren dat het direct-to-consumer model eraan komt.

Nicolas Peter, de chief financial officer van het Duitse merk, verklaarde onlangs dat BMW niet alleen van plan is deze weg in te slaan, maar ook dat er gesprekken met dealers gaande zijn. Als BMW doorgaat met dit plan, zal het het eerste grote merk zijn dat zijn voertuig model loslaat.


Nieuwere merken zoals Lucid, Rivian en vooral Tesla hebben de waarde bewezen van rechtstreekse verkoop aan klanten. De laatste tijd doen geruchten de ronde dat een aantal traditionele merken, zoals Ford en GM, willen overstappen. Uit een nieuw rapport blijkt dat BMW juist daaraan denkt.

In een gesprek met het Duitse tijdschrift Muenchner Merkur zei Peter: "We willen klanten de mogelijkheid geven om rechtstreeks bij ons (BMW) te bestellen. Volgens het rapport legde Peter ook uit dat zowel BMW- als MINI-producten rechtstreeks bij het merk verkrijgbaar zijn.

BMW is blijkbaar in "constructieve gesprekken" over de overgang met dealers, en klanten zullen al in 2024 rechtstreeks Mini-producten kunnen kopen. Op basis van de huidige situatie zullen BMW-klanten geduld moeten hebben tot 2026. De details van de overgang zijn nog niet bekendgemaakt, maar we kunnen voorspellen dat het geen gemakkelijk proces zal zijn.


Emily A.

Vorig NieuwsToyota GR Corolla Rally Concept:
Volgende NieuwsDe 2023 Mazda CX-8 krijgt visuele en technische updates: