2022 Vanderhall Brawley prijs en kenmerken:

2022 Vanderhall Brawley prijs en kenmerken:

De Vanderhall Brawley is een volledig elektrische terreinwagen en is een serieuze concurrent onder de terreinwagens.

Vanderhall Motor Works heeft aangekondigd dat zij de off-road markt zullen betreden met de toevoeging van de volledig elektrische Brawley. 2022 modelreeks. Dit wordt Vanderhall's eerste vierwielige auto sinds ze in 2010 de weg op gingen, en ook hun eerste aanbod dat zelfs off-road kan. Nogal moeilijk voor een jonge particuliere autofabrikant.
Vanderhall is gevestigd in Provo, Utah, en om plaatselijk zo'n machine te ontwikkelen en te testen, cirkelen er heel wat echte ruwe terreinen rond, en ook heel wat off-road voertuigen om inspiratie op te doen. Zoals u boven aan deze pagina kunt zien, rijden er al testbrommers rond in de zandduinen van Utah. Andere fabrikanten van elektrische UTV's hebben werkende prototypes gehad, maar Vanderhall is een van de weinige die daadwerkelijk allerlei voertuigen verkoopt en levert aan klanten.

2022 Vanderhall Brawley
Vanderhall claimt dat het topmodel van de Brawley plaats biedt aan vier volwassenen in een verwarmde, geklimatiseerde en afgesloten cabine, terwijl de vier elektromotoren aan boord 404 pk en 480 lb-ft aan koppel leveren. Wanneer hij rijdt op 35-inch banden met 18-inch wielen, zal hij 22 inch veerweg hebben die eruitziet als arm-stijl ophanging sarmen en schokdempers met interne bypass spoelen. Het exteri euron twerp is erg Vanderhall en met zijn mooi afgeronde carrosserie lijnen ziet hij er agressief en gespierd uit, typisch voor de off-road markt. Ze hebben niet gezegd waar de carrosserie delen van gemaakt zouden zijn, en ze hebben niet vermeld hoeveel dit beest zou kunnen wegen.

2022 Vanderhall Brawley
Naar verluidt heeft de Brawley een afneembaar dakdeel en het interieur ziet er eenvoudig uit om in te rijden en van de omgeving te genieten, zoals dat hoort bij een terreinwagen. De Brawley heeft dezelfde eenvoud als de auto's op de weg, maar dan een beetje eleganter dan het ontwerp zelf. De deuren zijn voorzien van een doorzichtig paneel voor beter zicht bij lage snelheid wanneer over rotsen wordt gekropen of door krap terrein wordt genavigeerd, met een set eenvoudige knoppen in het midden van het instrumentenpaneel.

2022 Vanderhall Brawley
Vanderhall zegt dat de Brawley leverbaar wordt met een 40 kWh of 60 kWh NMC accupakket dat de 300-volt aandrijflijn aandrijft, maar geeft niet aan welk pakket voor de geschatte actieradius van 200 mijl zal zorgen. Waarschijnlijk gaat het om het grotere 60 kWh-pakket in vergelijking met het aanbod van elektrische voertuigen op de weg, en dat is een vrij genereuze schatting. Ongeacht de geschatte actieradius, kan de werkelijke actieradius in het terrein sterk variëren door verschillende terreinsoorten en rijstijlen, dus het zal interessant zijn om te zien wat de werkelijke cijfers zijn.

2022 Vanderhall Brawley

Het is geweldig om te zien dat Vanderhall in de duinen test, want dat zou ze een goed worst-case scenario moeten geven voor de actieradius vanwege de energieverslindende aard van het zand. Warmtebeheer zal ook een factor zijn, maar de NMC-batterijcellen moeten de laagste zelfop warmings snelheid hebben van alle momenteel gebruikte batterijchemicaliën. Bovendien is het een van de meest kosteneffectieve batterijcellen met een hoge energiedensiteit. Het opladen gebeurt met een ingebouwde lader van 6 kilowatt of een bestaande DC-snellader, die naar verluidt in minder dan een uur 80% van de capaciteit vult.
De aandrijfeenheid van Vanderhall is naar verluidt een zelfstandige eenheid met de motoren, omvormer, overbrenging, smeersysteem en remmen in één enkele behuizing. Uit het renderbeeld blijkt dat er afzonderlijke voor- en achteraandrijvingen zijn die via de CV-assen stroom naar elke hoek sturen, en dat de twee motoren binnenin afzonderlijk worden aangestuurd voor betere tractie en wendbaarheid, wat ook effectief is gebleken in andere elektrische voertuigen. De voertuigen beweren ook dat het gebruik van geavanceerde smeermiddelen en materialen ervoor zal zorgen dat de aandrijfeenheden tot 10 jaar lang onderhoudsvrij zullen zijn, vooral in combinatie met vier wielbesturing.

2022 Vanderhall Brawley

Kleine remschijven en remklauwen die aan de uiteinden van de aandrijfeenheid hangen, laten zien dat Vanderhall voor een groot percentage van de remprestaties zal vertrouwen op regeneratief remmen. Dit zou de actieradius van de Brawley ten goede moeten komen en heeft ook het voordeel van de onaf geveerde massa bij elk wiel, wat de gevoeligheid van de ophanging verbetert. Ze zeggen dat de Brawley een eigen ABS-remsysteem zal bevatten, dus het zal interessant zijn om te zien hoe deze samenwerken.
Al met al ziet de Vanderhall Brawley eruit als een capabele en comfortabele elektrische UTV die een goede kans maakt om in handen van gebruikers te komen. Alle geclaimde specificaties lijken realistisch en haalbaar. De prijs moet nog worden bekendgemaakt:

Emily A.

Vorig Nieuws2022 Honda-e electric prijs en kenmerken:
Volgende NieuwsSkoda houdt zich bezig met de erfenis van de 1100 OHC Coupe zelf: