2022 Mazda 6 is klaar om u bestuurders te ontmoeten met prijzen vanaf 39.990

2022 Mazda 6 is klaar om u bestuurders te ontmoeten met prijzen vanaf 39.990

Aangezien de Mazda 6 de beste van alle testritten is, wil je hem toch ook zelf testen?

De Mazda 6 is een slimme sedan met een standaarduitrusting en veiligheidsset, maar hij heeft een ruimer aanbod aan alternatieven en de motoropties zijn ietwat beperkt. De Mazda 6 is lang een luxe sedan geweest terwijl het echt de beste verdient te zijn.

 

Een reeks updates van het exterieurdesign in 2018 gaf de Mazda 6 een hoognodige opfrissing. De grille van gaas sluit aan op de sportief ogende en opnieuw ontworpen koplampen met een slim ogende chromen sierstrip. De achterlichten werden ook opnieuw ontworpen en er werden nieuwe ontwerpen gemaakt voor de lichtmetalen wielen.

2022 Mazda 6

Neem plaats in de bestuurdersstoel en je wordt geconfronteerd met een instrumentenpaneel dat is bekleed met aangenaam zacht aanvoelende kunststoffen, een met leder bekleed stuurwiel en een 8-inch touchscreen waarmee je het infotainmentsysteem van de auto kunt afstellen en instellen. U kunt ook tussen de verschillende menu's schakelen met een draaiknop tussen de bestuurders- en passagiersstoel.

 

Over zetels gesproken, de bestuurderszetel is een comfortabele plaats om tijd door te brengen. Elke Mazda 6 wordt geleverd met lendensteun die de druk op uw rug helpt te verminderen tijdens lange ritten, en het stuurwiel beweegt voor hoogte en bereik. Schakel over naar SE-L Lux Nav+ en hoger en de bestuurderszetel wordt elektronisch versteld en heeft ook een geheugenfunctie.

2022 Mazda 6

Achterpassagiers krijgen niet veel. De beenruimte is goed, maar als je langer bent dan 1.80, is de hoofdruimte een beetje krap en is er geen ruimte voor drie volwassenen om naast elkaar te zitten.
Hetzelfde geldt voor de bagageruimte van de Mazda 6. De sedan heeft een kofferbak van 480 liter, maar de smalle kofferbakopening belemmert de praktische bruikbaarheid nog meer, maar er zit tenminste een knop in de kofferbak om de achterbank op te klappen in een 60:40 configuratie.

Er zijn slechts vier uitrustingsniveaus om uit te kiezen, elk met een indrukwekkende lijst standaard voorzieningen. Er zijn dan ook weinig extra opties om voor te betalen en slechts één optiepakket, zodat het gemakkelijk is om te beslissen welke uitvoering het beste bij u past. De SE-L Lux Nav heeft waarschijnlijk de beste balans tussen prijs en uitrusting.

2022 Mazda 6

De Mazda 6 is leuk om mee te rijden. Hij weet op elke weg comfortabel te rijden, zolang je de grootste wielopties vermijdt.

Mazda heeft drie benzinemotoren en twee diesels om uit te kiezen. Als je niet veel kilometers maakt, is de 2.0 liter benzinemotor met 165 hp het beste. De 2.2 liter diesels met een lager vermogen zijn het best. Alle motoren kunnen worden geleverd met een handgeschakelde of automatische transmissie, met uitzondering van de best-in-class 2,5-liter benzine, die alleen automatisch is.

2022 Mazda 6

De Mazda 6 scoorde vijf sterren in de Euro NCAP crashtests toen hij voor het laatst werd getest in 2013. De Mazda 6 heeft nog steeds een indrukwekkende lijst met veiligheidssets en hulpmiddelen voor de bestuurder, want de tests zijn sindsdien strenger geworden. Elke auto heeft Blind Spot Monitoring met Rear Cross Traffic Alert, Adaptive Cruise Control en Lane Keeping Assist. Elke Mazda 6 heeft ook een head-up display, zodat u niet ver van de weg hoeft te kijken voor instructies van de satellietnavigatie of snelheidsbeperkingen

Dus, als dit alles u ervan overtuigd heeft dat de Mazda 6 de moeite waard is om te kopen vóór de gevestigde Duitse alternatieven, neem dan zeker een kijkje op onze deals pagina's voor de beste prijzen. 
vanaf € 39.990

Emily A.

Vorig Nieuws2022 Toyota Proace Verso met prijzen vanaf 50.495
Volgende Nieuws2022 Mazda MX-30 is klaar om u te ontmoeten met prijzen vanaf 33.140